REKLAMAČNÍ ŘÁD
Internetového obchodu https://advancedhealth.cz/
- Obecná ustanovení
1.1. Tento reklamační řád je vydán v souladu se zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), zákonem č. 250/2007 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“), zákonem č. 102/2014 Sb., o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího, ve znění pozdějších předpisů, a zákonem č. 22/2004 Sb. o elektronický obchod v platném znění. A upravuje právní vztah mezi prodávajícím, kterým je:
1.2. Prodávajícím je společnost
Obchodní jméno: ADVANCED HEALTH s. r. o.
Sídlo: D. Jurkoviča 2362/6, Topoľčany 955 03, Slovensko
zapsaná v rejstříku vedeném Okresním soudem v Nitře, oddíl Sro, vložka 57637/N
IČ: 54669812DIČ: 2121749201
Bankovní spojení: SK62 8330 0000 0029 0225 2169
Prodávající není plátcem DPH /Daň z přidané hodnoty/
(dále jen „prodávající“) a každá osoba, která je kupujícím zboží nebo služeb nabízených prodávajícím na webu prodávajícího a která jedná v postavení spotřebitele v souladu s ustanoveními všeobecných obchodních podmínek zveřejněných na internetových stránkách prodávajícího, tímto reklamačním řádem a příslušnými právními předpisy vymezujícími spotřebitele v souladu s platnými právními předpisy Slovenské republiky, zejména: zákon č. 102/2014 Sb., o ochraně spotřebitele v prodej zboží nebo poskytnutí služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího v platném znění, zákona č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
1.3. E-mailový kontakt a telefonický kontakt na prodávajícího je:
E-mail: info@advancedhealth.cz
Tel. č.: + 421948245234
1.4. Adresa pro zasílání dokumentů, reklamací, odstoupení od smluv apod. je:
ADVANCED HEALTH s. r. o., D. Jurkoviča 2362/6, 955 03, Topoľčany, Slovensko
1.5. Tento reklamační řád upravuje práva a povinnosti kupujícího, který je spotřebitelem při uplatňování práv z vad věci (zboží) nebo služeb z uzavřené kupní smlouvy uzavřené na dálku s prodávajícím prostřednictvím elektronického obchodu prodávajícího https://advancedhealth.cz/
1.6. Kupujícím je každá fyzická nebo právnická osoba, která uzavřela kupní smlouvu s prodávajícím prostřednictvím webové stránky prodávajícího nebo jiným prostředkem komunikace na dálku.
1.7. Spotřebitelem je kupující, který je fyzickou osobou a který při uzavírání kupní smlouvy prostřednictvím webové stránky prodávajícího nejedná v rámci své podnikatelské činnosti.
1.8. Tento reklamační řád upravuje právní vztahy mezi kupujícími, kteří jsou spotřebiteli, a prodávajícím. S výjimkou případů uvedených v bodě
4.12. tohoto reklamačního řádu (vyjádření prodávajícího o záruční době, pokud kupující nejedná v postavení spotřebitele).
1.9. Výrobky (dále jen „věci“ nebo „výrobky“) jsou zboží, služby, které jsou určeny k prodeji a zároveň jsou zveřejněny na webové stránce prodávajícího.
- Odkazy
2.1. Kromě obecných ustanovení zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, se vztahují také na vztahy vyplývající z odpovědnosti prodávajícího za vady zboží nebo služeb (jakož i jiných právních vztahů, které mohou ze smluvního vztahu vyplynout) s fyzickými osobami, které při uzavírání kupní smlouvy nejednají v rámci své podnikatelské činnosti (spotřebitelé), zejména zákon č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího a zákon č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele.
2.2. Právní vztahy vzniklé z výkonu práv z odpovědnosti za vady mezi prodávajícím a kupujícím, který je právnickou osobou nebo fyzickou osobou podnikatelem jednající v rámci své podnikatelské činnosti / osobami, které nejsou v postavení spotřebitele / se řídí zákonem č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů. S výjimkou uvedenou v bodě 4.12. tohoto Reklamačního řádu (Prohlášení prodávajícího o záruční době, pokud kupující nejedná v postavení spotřebitele).
2.3. Podle §3 odst. 1 písm. n), zákona č. 102/2014 Sb. Prodávající informuje spotřebitele, že neexistují žádné zvláštní příslušné kodexy chování, k jejichž dodržování se prodávající zavázal, přičemž kodexem chování se rozumí dohoda nebo soubor pravidel, která definují chování prodávajícího, který se zavázal dodržovat tento kodex chování ve vztahu k jedné nebo více konkrétním obchodním praktikám, nebo obchodní oblasti, pokud nejsou stanoveny zákonem nebo jakýmkoli předpisem nebo opatřením orgánu veřejné moci), které se prodávající zavázal dodržovat, a způsob, jakým se s nimi může spotřebitel seznámit nebo získat jejich znění.
III. Odpovědnost prodávajícího za vady výrobků (zboží a služeb)
3.1. Prodávající je povinen dodat věc (zboží) nebo službu v souladu s uzavřenou kupní smlouvou, tj. v požadované kvalitě, množství a bez vad (věcných, právních).
3.2. Prodávající odpovídá za vady, které má prodávaná věc nebo služba při převzetí kupujícím. Nejedná-li se o použité věci, odpovídá prodávající za vady, které se vyskytnou po převzetí věci v záruční době (záruce). Prodávající doporučuje kupujícímu, aby vady zboží nebo služeb reklamoval u prodávajícího bez zbytečného odkladu. U použitých věcí prodávající neodpovídá za vady způsobené jejich používáním nebo opotřebením. U věcí prodávaných za nižší cenu neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána.
3.3. Kupující je oprávněn si prodanou věc nebo službu před převzetím prohlédnout.
- Záruční doba
4.1. Záruční doba je 24 měsíců. Záruční doba na použitou věc je 12 měsíců. Záruční lhůty začínají běžet od převzetí věci nebo služby kupujícím.
4.1.1. Práva z odpovědnosti za vady věcí, které se rychle kazí, je kupující povinen uplatnit nejpozději v den následující po koupi; jinak práva zanikají.
4.1.2. Záruční doba na spotřební zboží je 24 měsíců. Pokud je však datum vypršení platnosti uvedeno na zboží, v tomto případě se lhůta zkracuje pouze na datum uvedené na obalu zboží.
4.1.3. U potravin označených datem minimální trvanlivosti platí záruční doba do uvedeného dne.
4.2. Nejedná-li se o věci, které se rychle kazí nebo o věci použité, odpovídá prodávající za vady, které se vyskytnou po převzetí věci v záruční době (záruce). Záruční doba je 24 měsíců. Pokud je doba použití uvedena na prodávaném předmětu, jeho obalu nebo v návodu k němu připojeném, záruční doba neuplyne před uplynutím této lhůty.
4.3. V případě použité věci se kupující a prodávající mohou dohodnout i na kratší záruční době, ne však kratší než 12 měsíců.
4.4. U věcí, které jsou určeny k používání po delší dobu, stanoví zvláštní předpisy záruční dobu delší než 24 měsíců. Záruční doba delší než 24 měsíců se může týkat i jen některé části věci.
4.5. Na žádost kupujícího je prodávající povinen poskytnout písemnou záruku (záruční list). Pokud to povaha věci dovoluje, postačí místo záručního listu vystavit doklad o koupi.
4.6. Prohlášením v záručním listu vydaném kupujícímu nebo v reklamě může prodávající poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené tímto zákonem. V záručním listu prodávající uvede podmínky a rozsah této záruky.
4.7. Záruční lhůty začínají běžet od převzetí věci kupujícím. Má-li být zakoupená věc uvedena do provozu jiným podnikatelem než prodávajícím, začíná záruční doba běžet až ode dne uvedení věci do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí věci a řádně a včas poskytl potřebnou součinnost pro provedení služby.
4.8. Dojde-li k výměně za novou věc, začíná záruční doba znovu běžet od převzetí nové věci.
4.9 Pokud dojde k výměně části nového případu, pokud to povaha případu dovoluje. Záruční doba na tento díl začíná znovu běžet od převzetí nové položky. Totéž platí, je-li vyměněna součást zboží, na kterou byla poskytnuta jistota.
4.10. Práva z odpovědnosti za vady věcí, na které se vztahuje záruční doba, zanikají, pokud nebyly uplatněny v záruční době.
4.11. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží reklamováno. Práva z odpovědnosti za vady zboží, na které se vztahuje záruční doba, zanikají, pokud nebyly uplatněny v záruční době.
4.12. V souladu s § 429 odst. 2 zákona č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů, prodávající prohlašuje, že v případě délky záruční doby v obchodních vztazích mezi prodávajícím a kupujícím, který nevystupuje jako spotřebitel, přebírá prodávající záruku za jakost zboží a služeb po dobu 12 měsíců.
Práva z odpovědnosti za vady věci, která se rychle kazí, je kupující povinen uplatnit nejpozději v den následující po koupi; jinak práva zanikají.
Záruční doba na spotřební zboží (např. kosmetiku, drogistické výrobky apod.) je 12 měsíců. Pokud je však datum vypršení platnosti uvedeno na zboží, v tomto případě se lhůta zkracuje pouze na datum uvedené na obalu zboží.
U potravin, u nichž je uvedeno datum minimální trvanlivosti, platí záruční doba do tohoto data.
Záruční doba začíná běžet v souladu s ustanoveními čl. IV, bod 4.1 tohoto Reklamačního řádu.
- Postup při uplatňování práv z odpovědnosti za vady (Reklamace)
5.1. Kupující je oprávněn uplatnit práva z odpovědnosti za vady věci, zboží nebo služby na adrese: ADVANCED HEALTH s. r. o., D. Jurkoviča 2362/6, 955 03, Topoľčany, Slovenská republika
Kupující může vždy využít práva na osobní reklamaci v kterékoliv provozovně prodávajícího, ve které je přijetí reklamace vzhledem k povaze věci možné, nebo v sídle prodávajícího, případně prostřednictvím třetích osob, např. dopravních společností, zásilkových společností, Slovenské pošty apod. Prodávající doporučuje kupujícím využít k uplatnění reklamace Reklamační formulář. Tento formulář je volně přístupný na internetových stránkách prodávajícího.
Při reklamaci prodávající doporučuje kupujícímu předložit fakturu, záruční list nebo jiný doklad prokazující nákup reklamovaného zboží nebo služeb od prodávajícího. Prodávající doporučuje kupujícímu při reklamaci popsat vadu zboží nebo služby.
5.1.1. V případě, že kupující reklamuje zboží nebo služby jinak než osobně, doporučuje prodávající kupujícímu zaslat zboží spolu s podrobným popisem vady zboží a dokladem prokazujícím koupi zboží od prodávajícího (např. doklad o zaplacení, faktura, záruční list) za účelem urychlení reklamačního procesu.
5.1.2. V případě reklamace doporučujeme zaslat zboží doporučeným formulářem. Prodávající doporučuje nezasílat zboží na dobírku, kterou prodávající nepřevezme.
5.1.3. Prodávající je povinen při uplatnění reklamace vystavit spotřebiteli potvrzení. Je-li reklamace podána prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, je prodávající povinen neprodleně doručit spotřebiteli potvrzení o reklamaci; není-li možné potvrzení doručit ihned, musí být doručeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace; Potvrzení reklamace nemusí být doručeno, pokud má spotřebitel možnost reklamaci prokázat jiným způsobem.
5.1.4. Prodávající je povinen vystavit písemný doklad o vyřízení reklamace nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace, pokud lhůta pro její vyřízení začala běžet ode dne doručení předmětu reklamace prodávajícím.
5.1.5. Vyřízením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny produktu, zaplacením přiměřené slevy z ceny produktu, písemnou žádostí o převzetí plnění nebo jeho odůvodněným odmítnutím,
5.2. Vyřízením reklamace není dotčeno právo spotřebitele na náhradu škody podle zvláštního předpisu.
5.3. Prodávající je povinen určit způsob vyřízení reklamace dle § 2 písm. m) zákona č. 250/2007 Sb. v platném znění (vyřízením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny výrobku, zaplacením přiměřené slevy z ceny produktu, písemnou žádostí o převzetí plnění nebo jeho oprávněným odmítnutím ) neprodleně, ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne reklamace, v odůvodněných případech, zejména pokud je vyžadováno komplexní technické posouzení stavu výrobku nebo služby, nejpozději do 30 dnů ode dne reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace bude reklamace vyřízena ihned, v odůvodněných případech může být reklamace vyřízena i později; Reklamace však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne podání stížnosti. Převezme-li prodávající předmět reklamace v pozdější den než v den uplatnění reklamace, začínají lhůty pro vyřízení reklamace dle tohoto odstavce běžet ode dne doručení předmětu reklamace prodávajícím; Nejpozději však od okamžiku, kdy prodávající znemožní nebo znemožní převzetí předmětu reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy nebo má právo na výměnu výrobku (předmětu reklamace) za nový výrobek.
5.4. Pokud spotřebitel uplatnil reklamaci produktu během prvních 12 měsíců od nákupu, může prodávající reklamaci vyřídit zamítnutím pouze na základě odborného posouzení; Bez ohledu na výsledek odborného posouzení není spotřebitel povinen hradit náklady na odborné posouzení ani jiné náklady související s odborným posouzením. Prodávající je povinen poskytnout spotřebiteli kopii znaleckého posudku odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dnů ode dne vyřízení reklamace.
5.5. Pokud spotřebitel uplatnil reklamaci produktu po 12 měsících od koupě a prodávající ji zamítl, je osoba, která reklamaci vyřídila, povinna v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může spotřebitel zaslat výrobek k odbornému posouzení. Je-li výrobek zaslán k odbornému posouzení určené osobě, nese náklady na odborné posouzení, jakož i veškeré další související účelně vynaložené náklady, prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Pokud spotřebitel prokáže odpovědnost prodávajícího za vadu odborným posudkem, může reklamaci uplatnit znovu; Při provádění odborného posouzení záruční doba neuplyne. Prodávající je povinen uhradit spotřebiteli do 14 dnů ode dne opětovného uplatnění reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i veškeré související účelně vynaložené náklady. Opětovně podanou žádost nelze zamítnout.
5.6. Spotřebitel má právo na úhradu nutných nákladů (zejména poštovného zaplaceného při zaslání reklamovaného zboží) vynaložených v souvislosti s výkonem oprávněných práv vyplývajících z odpovědnosti za vady zboží a služeb. V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady věci nebo služby má spotřebitel také právo na náhradu nákladů spojených s tímto odstoupením.
5.7. Požadavky na odborné posouzení ve smyslu bodu 5.4 tohoto článku:
Odborné posouzení zahrnuje:
- a) odst. identifikace osoby provádějící odborné posouzení,
- b) odst. přesná identifikace dotyčného výrobku,
- c) popis stavu výrobku,
- d) výsledek posouzení,
- e) datum, kdy bylo odborné posouzení provedeno.
5.8. Pokud to povaha výrobku umožňuje, předá spotřebitel výrobek prodávajícímu (určené osobě) při uplatnění reklamace. Pokud povaha výrobku neumožňuje dodat výrobek prodávajícímu (určené osobě), může spotřebitel při uplatnění reklamace požadovat odstranění vady v místě, kde se výrobek nachází, nebo se dohodnout s prodávajícím (určenou osobou) na způsobu dopravy výrobku.
5.9. Do záruční doby se nezapočítává doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady do doby, kdy byl kupující povinen věc po opravě převzít. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy bylo právo uplatněno, jakož i o opravě a době jejího trvání.
- Práva kupujícího při uplatňování práv z odpovědnosti za vady
6.1. Jedná-li se o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo na její bezplatné odstranění, včas a řádně. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit.
6.2. Namísto odstranění vady může kupující požadovat výměnu věci nebo, týká-li se vada pouze součásti věci, výměnu součásti, pokud prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady s ohledem na cenu zboží nebo závažnost vady.
6.3. Prodávající může místo odstranění vady vždy vadnou věc vyměnit za bezvadnou, pokud to kupujícímu nezpůsobí vážné obtíže.
6.4. Jedná-li se o vadu, kterou nelze odstranit a která brání řádnému užívání věci jako věci bezvadné, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Stejná práva náleží kupujícímu, jedná-li se o vady odstranitelné, ale nemůže-li kupující věc řádně užívat z důvodu opakovaného výskytu vady po opravě nebo z důvodu většího počtu vad.
6.5. V případě jiných neodstranitelných vad má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.
VII. Závěrečná ustanovení
7.1. Tento reklamační řád tvoří nedílnou součást Všeobecných obchodních podmínek a Zásad a zásad ochrany osobních údajů těchto webových stránek. Dokumenty – Všeobecné obchodní podmínky a Zásady a pokyny k ochraně osobních údajů této webové stránky jsou zveřejněny na doméně webové stránky prodávajícího.
7.2. V případě změny Reklamačního řádu se vztah mezi Kupujícím a Prodávajícím řídí Reklamačním řádem platným a účinným při uzavření Kupní smlouvy, a to až do okamžiku jejího ukončení.
7.3. Tento reklamační řád je platný a účinný okamžikem jejich zveřejnění na webu prodávajícího dne 04.11.2022
Tento eshop je certifikován https://www.pravoeshopov.sk